دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۹۵۷۴۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

کاهش۵۰درصدی استفاده از بطری‌های یکبارمصرف آب

طبق بررسی‌ها، خرید بطری‌های یکبار مصرف آب نصف شده است. به‌طورکلی نسبت مصرف‌کنندگان بطری‌های آب از زمان شروع قرنطینه ۴۵درصد کاهش‌یافته است.

محققان دریافتند، استفاده از بطری‌های آب پلاستیکی در زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ به نصف کاهش‌یافته است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد بریتانیایی‌هایی که بطری‌های یکبار مصرف آب خریداری می‌کردند، تقریبا نصف شده است و همین موضوع عاملی برای کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی یکبار مصرف خواهد شد. به‌طورکلی، نسبت مصرف‌کنندگان بطری‌های آب از زمان شروع خانه‌نشینی، ۴۵ درصد کاهش‌یافته و این در حالی است که انجام دورکاری در این زمان، برای بسیاری از افراد عادی شده است.
 
قبل از روزهای خانه‌نشینی، رایج‌ترین زمان برای خرید آب در راه رسیدن به محل کار و یا در محل کار بود که ۵۹ درصد افراد ۲۴ تا ۲۵ ساله و ۵۵ درصد افراد در محل کار تمایل به خرید این محصولات داشتند. در زمان خانه‌نشینی، تنها یک‌چهارم افراد جوان‌تر و یک‌سوم از جمعیت کار بطری آب یکبار مصرف خریداری کردند. سهولت استفاده از بطری‌های یکبار مصرف، عامل بازدارنده مهمی در استفاده از بطری‌های قابل شارژ مجدد است.
 
تغییر رفتارها
 
بیماری کووید- ۱۹ باعث شده تا بسیاری از کافی‌شاپ‌ها به‌جای اینکه از ظروف چند بار مصرف استفاده کنند، نوشیدنی‌ها را در ظروف یکبار مصرف به مشتریان ارائه کنند، اما کارشناسان محیط‌زیست بر این باورند که حرکت به سمت دورکاری و کار قابل‌تغییر و استفاده از تغذیه خانگی می‌تواند از مهمترین عوامل برای کاهش تولید آلودگی پلاستیکی باشند.
 
نتایج این بررسی نشان داد، کار از راه دور به افراد کمک کرده تا رویکردهای سازگاری با محیط‌زیست را در نظر گرفته و این موضوع بسیار دلگرم‌کننده است.
 
نکته مهم اینجاست که مشاغل و دولت‌ها همچنان باید از افرادی که تمایل به دورکاری دارند، حمایت کنند، زیرا این رفتار می‌تواند پاسخی به بحران جهانی باشد و اکنون زمانی برای توجه بیشتر به چالش‌های زیست‌محیطی است.
(دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها