یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۷۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بحران صنعت قارچ در کشور؛ تولید قارچ به ۱۸۰ هزار تن می‌ رسد

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با گسترش کرونا و افزایش قیمت تمام شده تولید، صنعت قارچ دچار بحران شده است.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قارچ نداریم، اظهار کرد: همه ساله در فصل تابستان، تولید قارچ به سبب نبود سیستم سرمایشی مناسب در واحد‌های سنتی ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد که امسال شیوع ویروس کرونا موجب شده تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است.
 
او افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا، صادرات قارچ به دلیل باز نشدن مرز‌های کشور هنوز فعال نشده است.
 
رجبی ادامه داد: همه ساله در فصل تابستان، صادرات قارچ به دلیل کمبود کانتینر‌های یخچالی کاهش می‌یابد که امسال به سبب شرایط کرونا صادرات به صفر رسیده است.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با بیان اینکه صنعت قارچ دچار بحران شده است، گفت: با توجه به افزایش سرانه مصرف، قیمت قارچ کاهش نیافته است.
 
قیمت هر کیلو قارچ ۱۸ هزار تومان
او قیمت تمام شده قارچ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو قارچ فله ۱۸ هزار تومان و قارچ بسته بندی ۴۰ هزار تومان است.
 
رجبی با اشاره به اینکه تولید قارچ مازادی ندارد، بیان کرد: صنایع تبدیلی به دلیل نبود قارچ مازاد با مشکلاتی در تولید مواجه هستند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در سنوات گذشته روزانه بیش از ۴۵ تا ۵۰ تن قارچ در تهران تولید می‌شد که امسال همین میزان قارچ در کشور تولید می‌شود.
 
به گفته رجبی، تا پایان سال پیش بینی می‌شود که تولید قارچ به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن برسد.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته قیمت تمام شده قارچ ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد داشته که همین امر موجب شده واحد‌ها دچار بحران شوند.
(یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها