یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۵۷۰۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آینده تولید محصولات پروتئینی در معرض خطر است

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: با استمرار نوسان نرخ نهاده‌های دامی، صنعت دامپروری در معرض خطر قرار می‌گیرد.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور از استمرار آشفتگی در بازار نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ذرت، کنجاله سویا و جو در بازار آزاد و کمبود نهاده با نرخ مصوب، سرمایه دامداران در حال نابودی است.
 
او با اشاره به اینکه صنعت دامداری در ورطه نابودی است، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد به ۸ هزار تومان رسیده است که با این وجود امکان عرضه شیر با نرخ ۲ هزار و ۹۰۰ تومان وجود ندارد.
 
مقدسی ادامه داد: با وجود آنکه دامداران غذای ۸۳ میلیون نفر را تامین می‌کنند، اما با وجود نوسان نرخ نهاده‌های دامی تولید شیر و گوشت کشور در حال نابودی است.
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور قیمت هر کیلو ذرت در بازار سیاه را ۳ هزار و ۱۰۰ تومان، جو را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۸ هزار تومان اعلام کرد.
 
او با بیان اینکه تامین نهاده دامی با نرخ مصوب به صفر رسیده است، گفت: طی چند روز اخیر دامداران مجموع نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کردند، در حالی که در هفته‌های اخیر ۲۰ درصد نهاده دامی با نرخ مصوب تامین می‌شد.
 
مقدسی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده شیرخام به بالای ۶ هزار تومان رسیده است، بیان کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مصوب شیرخام جوابگوی هزینه‌های تولید نیست و دامداران به سبب آنکه دستگاه تولید دامدار، موجود زنده است، چاره‌ای جز خرید نهاده با هر نرخی ندارند.
 
این مقام‌مسئول از انباشتگی ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در واحد‌های دامداری خبر داد.
 
به گفته او، با استمرار نوسان نرخ نهاده‌های دامی تولید محصولات پروتئینی در معرض خطر قرار می‌گیرد، به طوری که برای تامین نیاز داخل مجبور به واردات گوشت، مرغ و تخم مرغ می‌شویم.
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با اشاره به اینکه خرید گوشت از سوی پشتیبانی امور دام دردی را دوا نمی‌کند، تصریح کرد: پشتیبانی امور دام گوشت بسته بندی را با نرخ ۷۰ هزار تومان از دامداران خریداری می‌کند اما به سبب آنکه امکان کشتار و بسته بندی برای دامدار وجود ندارد، خرید گوشت دردی را از دامداران دوا نمی‌کند.
(یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها