پنج شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۶۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ثبات قیمت گوشت در بازار/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۱۵ هزار تومان رسید

ملکی از ثبات قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۲ تا ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه امسال شیوه ذبح دام برای عید سعید قربان تغییر کرده است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری جایگاه عرضه دام راه اندازی و به مردم اطلاع رسانی شده است تا متقاضیان برای قربانی و ذبح دام به آنجا مراجعه کنند، اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا عرضه در میادین انجام نمی‌شود.
وی افزود: با گسترش ویروس کرونا، امسال روش ثبت سفارش به قصابی‌های محل جایگزین عرضه دام در میادین شده است که با این شرایط برای ذبح دام از نظر شرعی و بهداشتی مشکلی ایجاد نمی شود.
ملکی با تاکید بر این مسئله که هیچ گونه ذبحی در سطح شهر نباید انجام شود، بیان کرد: اگر در روز عید قربان در مغازه‌های قصابی و دیگر مناطق شهر ذبح انجام شود، با آن برخورد می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: از بامداد روز عید قربان ذبح در کشتارگاه‌ها به نیت قربانی عید انجام می‌شود و موضوع شرعی این کار بررسی می شود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
ثبات قیمت گوشت در بازار
ملکی از ثبات قيمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود و نوسان خاصی را در بازار گوشت برای روز عید قربان‌ متصور نیستیم.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: بنابر آخرین آمار و اطلاعات خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور تا حدی کنترل شده که همین امر ثبات قیمت گوشت در بازار را به همراه داشته است.
 
(پنج شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹) ۱۸:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها