چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۶۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کشور سالانه به حدود ۵۰۰ میلیون تخم چشم زده ماهی نیاز دارد

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده ماهی برای تولید نیاز داریم که حدود ۴۰ درصد آن در داخل کشور تولید می شود.

حسین عبدالهی  میزان تولید آبزی پروری در سال گذشته را ۵۲۶ هزار تن عنوان و اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در سال 1398 در حوزه آبزی پروری که توانستیم آن را محقق کنیم، تولید ۵۰۰ تن ماهی تیلاپیا بود که  این تولید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در چهار استان خراسان جنوبی، قم، سمنان ویزد صورت گرفت.
وی در مورد تامین تخم چشم زده برای تولید ماهی قزل آلا نیز گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده برای تولید قزل آلا وارد کشور شد.
تخم چشم زده به تخمهای لقاح یافته ماهی قزل آلا که به اندازه کافی رشد کردهاند و آماده جابجایی هستند می گویند.تخم چشم زده به این علت معروف شده که چشمان ماهی درون تخم تشکیل شده و قابل دیدن است.
عبدالهی تصریح کرد: امسال به علت شیوع کرونا شرایط سختی در بازار مصرف و صادرات آبزیان پرورشی بوجود آمده و فروش ماهی با مشکل روبرو شده است.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد که سالانه بین ۴۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون عدد تخم چشم زده برای تولید نیاز داریم که حدود ۴۰ درصد آن  در داخل کشور تولید می شود.
 
(چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها