سه شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۹۵۶۰۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

برندسازی و بسته‌بندی مطلوب حلقه مفقوده صنعت چای

برندسازی و بسته‌بندی مطلوب یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت چای است که توجه به آن می‌تواند مصرف و صادرات چای ایرانی را افزایش دهد.

با اینکه چایکاران کشور همواره با مشکلاتی مثل هزینه بالای تولید، غیراقتصادی و خرد بودن اراضی، بازار فروش نامناسب محصولات، قیمت پایین خرید محصول و واردات بی‌رویه مواجه بوده‌اند، آمارهای گمرک از صادرات ۵۷۵ تن چای ایرانی به ارزش ۴۹۳ هزار و ۷۸۵ دلار حکایت دارد. ب
 
بنا بر این گزارش واردات چای در شرایطی که ایران یکی از تولیدکنندگان برتر چای دنیا محسوب می‌شود، همواره محل اعتراض چایکاران کشور بوده است.
 
آمار سال‌های گذشته گمرک بیانگر این است که میزان واردات سالانه چای به کشور بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن بوده و به گفته روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک، طی ۳‌ماه ابتدای امسال نیز ۱۴ هزار و ۳۵۴ تن چای خارجی به کشور وارد شده است.
 
سطح زیر کشت چای در کشور بیش از ۲۸ هزار هکتار است و بیش از ۷هزار هکتار از اراضی چایکاری به ‌دلیل عدم‌قابلیت بهره‌برداری اقتصادی از گردونه تولید خارج شده و در خطر تغییر کاربری یا تبدیل به مخروبه و جنگل قرار دارند.
 
به اعتقاد کارشناسان برندسازی و بسته‌بندی مطلوب یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت چای کشور است که توجه به آن می‌تواند مصرف و صادرات چای ایرانی را افزایش دهد.
(سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها