سه شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۵۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نرخ مرغ به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت مرغ گرم ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی  از استمرار روند افزایشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۳ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.
 
وی قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با توجه به تنش گرمایی و مشکلات وزن گیری مرغ در گرم ترین ماه تابستان و نوسان نرخ نهاده های دامی، هزینه های تولید افزایش یافته که این امر منجر به گرانی مرغ در بازار شده است.
 
حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه ریزی نداریم، بیان کرد: بنابر آخرین آمار ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.
 
این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان ۲ نرخی است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۷ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار تومان است که در قیمت تمام شده مرغ تاثیر بسزایی دارد.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: هم اکنون ۴۰ تا ۴۵ درصد نهاده با نرخ مصوب و مابقی از بازار آزاد تامین می شود، درحالیکه افزایش عرضه از طریق سامانه بازارگاه در کاهش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.
 
وی قیمت فعلی مرغ زنده را منطقی دانست و گفت: در حال حاضر قیمت هزینه های تولید با نرخ فروش همخوانی دارد، درحالیکه اگر قیمت کاهش یابد با معضلاتی در امر جوجه ریزی مواجه خواهیم شد.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر مرغدار براساس قیمت تمام شده نتواند کالای خود را عرضه کند، افزایش هزینه های تولید تاثیر خود را در بازار مرغ می گذارد.
(سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها