دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۵۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شرایط تامین دام زنده عید قربان اعلام شد/ احتمال کاهش ۵۰ درصدی تقاضا/ قیمت هر کیلو دام زنده ۴۰ هزار تومان

رئیس شورای تامین دام زنده قیمت حال حاضر دام 55 تا 60 کیلوگرم را برای هر کیلو 40 هزار تومان اعلام کرد و پیش‌بینی کرد: میزان تقاضای دام 50 درصد کاهش یابد.

منصور پوریان با اشاره به وضعیت قیمت و عرضه دام زنده با توجه به نزدیک شدن به عید قربان اظهار داشت: تاکنون که کمتر از یک هفته تا روز عید قربان باقی است هیچ افزایش قیمتی در بخش دامداری نداشته‌ایم و قیمت‌ها ثابت است، اگر قیمت افزایش یابد مربوط به چوبدارانی است که دام را در میادین عرضه می‌کنند. 
وی افزود: اکنون شرایط برای کشتار دام به گونه‌ای است که به خاطر کرونا از تجمع مردم جلوگیری می‌شود، شود به این معنا که فروش دام به صورت زنده و در میادین که منجر به تجمع شود، ممنوع است.
رئیس شورای تامین دام زنده تصریح کرد: در حال حاضر تولید دام بیش از نیاز داخلی است، یعنی افزایش شدید جمعیت دام سبک را داریم و از طرف دیگر به دلیل گرمای هوا و کرونا جابجایی و شرایط نگهداری نیز سخت شده است، دامداران سعی می‌کنند دام‌هایی را که چند فصل دست‌شان مانده و وزن‌شان از 65 کیلو هم بالاتر رفته، بفروشند.
وی تاکید کرد: اکنون ازدیاد دام وجود دارد، بنابراین مشکلی در بخش عرضه نداریم، مردم برای خرید روز عید قربان معمولا از چند روز قبل اقدام می‌کنند، اما تا امروز خرید زیادی را از ناحیه عمده‌فروشان شاهد نیستیم. بنابراین افزایش قیمت نخواهیم داشت، دام هم به وفور عرضه خواهد شد. 
پوریان درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشتار دام گفت: کشتار باید در کشتارگاه انجام شود و متقاضی به صورت لاشه تحویل بگیرد و امکان اینکه کسی بخواهد مثل قبل کشتار کند، وجود ندارد، شورای شهر نیز اعلام کرده اکثر میادین برای جلوگیری از تجمع به خاطر کرونا تعطیل خواهند بود. 
وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط درآمدی و گرانی خرید دام برای اکثر خانوارها فراهم نیست، بنابراین شاهد کاهش 50 درصدی تقاضا خوهیم بود.
رئیس شورای تامین دام زنده قیمت حال حاضر دام 55 تا 60 کیلوگرم را برای هر کیلو 40 هزار تومان اعلام کرد.
 
(دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها