دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۵۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ثبت انبار چای در سامانه جامع انبارها الزامی است

در جلسه کمیته امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق تاکید شد ثبت انبار ده قلم کالا از جمله چای، کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه، جو و روغن موتور الزامی است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گفته بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، ثبت انبار ده قلم کالا شامل: کنجاله سویا، برنج، گندم، شکر، ذرت دامی، لاستیک، چای، کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه، جو و روغن موتور الزامی است.

 
محمد محسنی، معاون امور اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: با نوسانات نرخ ارز، گرایش به ایجاد انبارهای غیررسمی افزایش یافته و اگر انبار در سامانه‌ای که بدین منظور راه اندازی شده، ثبت نشود، در سطح کلان از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی محسوب می شود و در سطوح پایین‌تر نیز سازمان تعزیرات تخلفات صورت گرفته را پیگیری خواهد کرد، بنابراین، ایجاد سازوکاری برای اطلاع رسانی مناسب به فعالان اقتصادی و صنوف مختلف در این حوزه ضروری است.
مجتبی کاروان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، نیز با بیان اینکه بخشی از افراد به عمد به احتکار کالا می‌پردازند و باید با آنها برخورد شود، افزود: متاسفانه نوسانات نرخ ارز موجب امتناع گروهی از فعالان اقتصادی از فروش کالا به دلیل ناتوانی در جایگزینی آن در انبار به علت افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده است. این درحالی است که بخشی از فعالان اقتصادی نادانسته و به دلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات و مصادیق احتکار و قاچاق کالا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند؛ بر این اساس، آموزش جامع در این حوزه بسیار مهم است.
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان همچنین خواستار درنظر گرفتن ابزار تشویقی برای ثبت کالا در سامانه انبارهای کشور شده، ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور را در عدم ثبات در نرخ ارز دانست و تصریح کرد: ریشه کن کردن ارز کنار خیابانی، باید یک بار برای همیشه صورت گیرد.
مهدی تنباکویی زاده، مسئول دایره کالای قاچاق بازرسی اصناف اصفهان، نیز با بیان اینکه در حوزه صنوف تمامی انبارها پیش از عرضه در محل تخلیه بار و انبارها رصد می‌شوند، افزایش تعداد انبارهای خانگی را که از مصادیق قاچاق کالا و احتکار است، از مشکلات کنونی اتاق اصناف بیان کرد.
(دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها