دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۵۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گلایه کشاورزان از گرانی و کمبود نهاده‌های کشاورزی/ ۳۰۰ نفر در صف گرفتن تراکتور در یک شهرستان

رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی با انتقاد شدید از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، گفت: علاوه بر این، دسترسی به ابزارهای کشاورزی هم مشکل شده است.

سلیمان قدرتی عنوان کرد: قیمت نهاده‌های کشاورزی نظیر کودها و سموم، افزایش چشمگیری داشته و از طرف دیگر با کمبود در این زمینه هم مواجه هستیم، به گونه‌ای که برای تهیه کود اوره اضافه باید به بازار آزاد برویم و با سه برابر قیمت این کود را تهیه کنیم.
او ادامه داد: از طرف دیگر قیمت ماشین‌آلات کشاورزی که برای خرید و چه برای کرایه اضافه شده و بدتر اینکه شاهد کمبود در این زمینه هستیم. در شهرستان سلماس ۳۰۰ نفر در صف گرفتن تراکتور برای برداشت محصول هستند و به برخی گفته شده که شاید مهر ماه نوبتشان شود!
قدرتی با بیان اینکه انتظار داریم دولت در زمینه تامین نهاده‌های و ابزارآلات به کشاورزان کمک کند، گفت: شاهد این بوده‌ایم که سیاست‌ها جای حمایتی بودن خسارت هم داشته‌اند. برای مثال سال گذشته گندم را با قیمت هر کیلو ۱۷۰۰ تومان از کشاورز خریدند، حال آنکه کشاورز کاه همان گندم را گرانتر می‌فروخت! این خیلی عجیب است که کاه از گندم گران‌تر باشد، اما در نتیجه سیاست‌گذاری‌های نادرست این اتفاق رخ داد. 
 
(دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها