شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۵۰۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نرخ مرغ وارد کانال ۱۹ هزار تومان شد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۹ هزار تومان است.
وی کاهش تقاضا را دلیل اصلی افت قیمت مرغ طی هفته گذشته اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یابد.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه مرغداران در تامین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: بنابر آمار میزان ذخایر کنجاله سویا برای مرغداران نگران کننده است، اما با این وجود جوجه ریزی در حال انجام است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی وضعیت مساعدی ندارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین نهاده به سبب مشکل تامین ارز نمی‌تواند تمامی ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران را با نرخ مصوب تامین کند.
به گفته وی، با وجود محدودیت و مشکلات تامین ارز نهاده‌های دامی بر آورد می‌شود که در بحث تامین ذرت و کنجاله سویا با بحران مواجه شویم.
این مقام مسئول افزود: بنابر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه‌های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.
 
(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹) ۲۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها