چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۴۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس اقتصاد

چالش صادرات محصولات کشاورزی به امارات

میز کشوری امارات با حضور معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با رویکرد بررسی موانع و راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، به‌ویژه صیفی‌جات به امارات برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به مطالعات ظرفیت‌سنجی صورت گرفته در سازمان توسعه تجارت ایران درخصوص امکان افزایش صادرات محصولات کشاورزی به امارات اظهار کرد: رفع موانع و شناسایی راهکارهای جدید از جمله تاسیس یا تجهیز پایانه‌های صادراتی در استان‌های جنوبی و همجوار با امارات ضروری است.
وی همچنین بر لزوم تلاش برای تجهیز سیستم حمل‌و‌نقل دریایی به کانتینرهای یخچال‌دار جهت حمل محصولات کشاورزی جهت حفظ کیفیت این نوع محصولات و پیگیری‌های مستمر سازمان در این زمینه آمادگی تاکید کرد.
 
محمود بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران نیز بر ضرورت همکاری بیشتر وزارت راه و شهرسازی در زمینه تقویت زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل محصولات صادراتی کشاورزی تاکید کرد و پیشنهاد داد حداقل ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی صرف خرید قطعی کانتینر یخچال‌دار شود. وی همچنین به‌عنوان دبیر کارگروه توسعه صادرات به تصویب حل مشکل کانتینر یخچال‌دار در شورای عالی صادرات و همچنین به ارجاع موضوع افزایش بی‌رویه هزینه‌های حمل‌و‌نقل دریایی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اشاره کرد. در ادامه آخرین وضعیت روابط تجاری با امارات در حوزه صادرات و واردات و به‌ویژه صادرات محصولات کشاورزی و صیفی‌جات و موانع و راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور در داخل و همچنین در بازار امارات مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان البرز به برخی مشکلات فرا روی صادرات محصولات کشاورزی و صیفی‌جات به امارات از جمله در حوزه‌های بازگشت ارز، تولید، حمل‌و‌نقل، بندری، بازاریابی، بسته‌بندی، افت کیفیت و عدم اعمال نظارت کافی و... اشاره کرده و از دستگاه‌های دولتی درخواست پیگیری کردند. نماینده وزارت جهاد کشاورزی نیز بر ضرورت تولید تقاضا محور براساس نیازهای بازار تاکید کرد.
(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها