چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۳۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

حقیقت گفت: با توجه به پایداری هوای گرم به کشاورزان توصیه می شود که تعداد دفعات آبیاری در باغات را افزایش دهند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی، از رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده در نوار جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان احتمال وزش باد و در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق وجود دارد.
 
او با اشاره به اینکه پدیده خاصی در اکثر مناطق کشور طی ۳ تا ۴ روز آینده نداریم، افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق انتظار می رود.
 
حقیقت از کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از روز پنج شنبه هوا در نوار شمالی کشور کاهش می یابد و پدیده خاصی در این مناطق نداریم.
 
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به پرورش دهندگان ماهی بیان کرد: طی ۲ تا ۳ روز آینده پرورش دهندگان ماهی باید هوادهی را در استخرهای پرورش ماهی در ساعات صبح، ظهر و شب انجام دهند.
 
به گفته او، با توجه به پایداری گرمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی به کشاورزان توصیه می شود که تعداد دفعات آبیاری را در باغات و مزارع خود زیاد کنند، ضمن آنکه برای جلوگیری از استرس گرمایی در مناطق مرکزی و جنوبی، کشاورزان اقدام به مصرف کود پتاسه کنند.
 
کاهش ۷.۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل
او درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: از ابتدای سال زراعی متوسط بارش کشور ۱۲۴.۹ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷‌.۶ درصد کاهش و در دوره بلندمدت ۲۹ درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه ۱۲۴.۹ درصد یکسال زراعی بارش کشور تامین شده است، تصریح کرد: این درحالی است که استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و کردستان کمتر از نرمال بارش دریافت کردند.
(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها