یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۵۳۴۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس فراورده های روغنی

فروش روغن سویا به جای روغن‌های زیتون خارجی

عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: افراد سود جویی که در کارگاه های غیر مجاز روغن‌های سویا را به جای روغن‌های زیتون ایتالیایی و ترکیه ای بسته بندی می‌کردند شناساسی شدند و با آنها برخورد شد.

سید مجتبی غمخواری، عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی  اظهار کرد: از زمانی که واردات روغن زیتون با مشکل مواجه شده است برخی از افراد کالاهای تقلبی تحت عنوان روغن های زیتون وارداتی در بازار توزیع کرده اند.
 
وی افزود: این افراد در انبارهای متروکه قوطی و بطری کالاهای خارجی را در داخل کشور چاپ می کنند و روغن سویا را در بطری های روغن زیتون پر  می‌کنند.
 
این عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در حالی که قیمت فروش یک روغن زیتون 5 لیتری وارداتی حدود 240 هزار تومان است این محصولات تقلبی به قیمتهای 70 تا 90 هزار تومان عرضه می شود و برخی از افراد نیز بدون توجه به دلیل ارزان بودن قیمت، اقدام به خرید آنها می‌کنند.
 
 
وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که به سازمان تعزیرات حکومتی درباره فروش این کالاهای تقلبی در میدان اعدام تهران داده شد، نیروی انتظامی با آنها برخورد و مجموعه بزرگ تولید کننده روغن های تقلبی را کشف کرد.
 
غمخواری اظهار کرد: بر اساس کار مشترک نیروهای تعزیرات حکومتی و  نیروی انتظامی جلوی عرضه این روغن زیتون‌های تقلبی با نشان های ترکیه ای و ایتالیایی گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه محصولات تقلبی کالاهای وارداتی دیگری مانند روغن های ذرت و آدامس وارداتی و غیره نیز  به صورت مشابه در بازار عرضه می‌شود تصریح کرد: باید فرهنگ سازی لازم در مردم نیز صورت گیرد تا از خرید کالاهایی که دارای سیب سلامت وزارت بهداشت و برچسب اصالت کالا نیستید خودداری کنند.
 
غمخواری گفت: عرضه این کالاها می‌تواند به سلامت مردم آسیب وارد کند و افرادی که اقدام به  تولید این محصولات می کنند مجرمانی هستند که باید به شدت با آنها برخورد شود.
 
وی اظهار داشت: در مورد اخیری که توسط نیروی انتظامی در شهرستان ملارد کشف کرد،مجموعه غیرقانونی با بالک 10 هزار  لیتری روغن سویا  آن را در بسته بندی روغن های زیتون وارداتی در بازار عرضه می کرد.
 
این عضو اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بر اساس اطلاعات واصله این محصولات تقلبی حتی در بنادر کشور و مناطق آزاد نیز با عنوان کالای وارداتی ته لنجی و قاچاق توزیع شده است.
(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها