یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۳۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۷۸هزار تن برگ سبز چای خریداری شد/پرداخت تسهیلات با سود کم به چایکاران

به گفته رئیس سازمان چای کشور، ۷۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۳۲۸ میلیارد تومان از چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران خریداری شده است.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشورف با اشاره به این‌که تاکنون ۷۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۳۲۸ میلیارد تومان از چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران خریداری شده ، گفت دولت امسال نیز همانند سال های گذشته حمایت خوبی از صنعت چای دارد و مطالبات چایکاران را به شکل متناوب پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه موعد خرید برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه در دو استان شمالی مازندران و گیلان ادامه پیدا می‌کند عنوان کرد: ۱۰ درصد چای کشور در مازندران تولید می‌شود و تاکنون ۲ هزار و ۸۲۶ تن برگ سبز چای از چایکاران شهرستان‌های تنکابن و رامسر خریداری شده است.
جهانساز با اشاره به وجود بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای در دو استان شمالی گیلان و مازندران تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ درصد مطالبات چایکاران معادل ۲۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده که با پرداخت بخشی دیگری از مطالبات چایکاران در چند روز گذشته این میزان به ۲۷۰ میلیارد تومان رسید.
وی خرید تضمینی برگ سبز چای و پرداخت به موقع تسهیلات را از جمله اقداماتی که دولت در راستای حمایت از چایکاران و کشاورزان اتخاذ کرده است خواند و اظهار داشت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است و سازمان چای نیز برای تحقق این شعار راهبردی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.
رئیس سازمان چای کشور دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقاء سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.
جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را برای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزاعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.
رئیس سازمان چای کشور حمایت از تولیدکنندگان چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمعه اولویت‌های مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: در گذشته‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان شد از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا کرده‌اند.
جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها