پنج شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۲۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۷۵ درصد مطالبات چایکاران مازندران پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد که تاکنون ۷۵ درصد از مطالبات چایکاران این استان پرداخت شده است.

حسن خیریانپور گفت گفت در مجموع ۲ هزار و ۸۱۷ تن و ۵۱۸ کیلوگرم برگ سبز چای به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۶۴میلیون تومان از چایکاران استان خریداری شده است.
وی میزان پرداختی به چایکاران هم ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که پیگیری استانی برای پرداخت بقیه مطالبات چایکاران استان هم در حال انجام است.
خیریان پور از شهرستان های رامسر ، عباس آباد و تنکابن به عنوان مناطق کشت چای در مازندران یاد کرد و گفت : از مجموع برگ سبز چای خریداری شده در استان حدود ۲ هزار و ۲۰۴ تن و ۹۸۳ کیلوگرم درجه یک و ۶۱۲ تن و ۵۳۵ کیلوگرم درجه ۲ بوده است.
بر اساس آمارهای رسمی ، استان مازندران با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از ۲۵ هزار باغ چای شمال کشور ، به همین میزان چای تولید می کند.
سازمان چای کشور نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را در سال جاری چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ را سه هزار و ۳۰۰ تومان  است.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد.چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خرداد ماه و چین پاییزه در شهریور شروع می شود که تا پایان  مهر ماه ادامه می یابد.
 
(پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹) ۲۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها