سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۲۳۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی؛ فاز جدید مبارزه از مهر آغاز می‌شود

میر درباره وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی گفت: در سطحی معادل ۴۰۲ هزار و ۹۹۲ هکتار، مبارزه علیه این آفت صورت گرفته است.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۴۰۲ هزار و ۹۹۲ هکتار در ۹ استان جنوبی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با ۱۸۱ هزار و ۷۹۰ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است، افزود: استان‌های هرمزگان با ۶۹ هزار و ۴۵۰ هکتار، بوشهر با ۴۲ هزار و ۸۰۵ هکتار، جنوب کرمان با ۳۸ هزار و ۷۲۲ هکتار، فارس با ۳۰ هزار و ۸۰۵ هکتار، خراسان جنوبی با ۲۶ هزار و ۸۳۸ هکتار، خوزستان با ۶ هزار و ۱۷ هکتار، شمال کرمان با ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار و خراسان رضوی با ۶۵ هکتار رده‌های بعدی مبارزه را به خود اختصاص دادند.
میر با اشاره به اینکه ریزش جدیدی از آفت ملخ صحرایی در کشور نداشتیم، بیان کرد: هم اکنون در برخی استان ها مبارزه به صورت لکه‌گیری در حال انجام است که سطح آن به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار در روز نمی‌رسد.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: با توجه به آنکه آفت ملخ صحرایی در حال عزیمت از مناطق تابستان گذرا به سمت هند و پاکستان است، پیش بینی‌ها حاکی از آن است که دوباره سیکل برگشت برای زمستان به سمت استان‌های جنوبی سرازیر شود.
او با بیان اینکه تا اواسط مهر استراحت کوتاهی برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی خواهیم داشت، گفت: با وجود آنکه بخش عمده ملخ‌های صحرایی در فصل تابستان به سمت هند و پاکستان در حال عزیمت هستند، از این رو طی ماه‌های مهر تا آذر مجدد درگیر مبارزه خواهیم شد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه خسارت جدی به مزارع و باغات وارد نشده است، تصریح کرد: علی رغم آنکه در ۴۰۲ هزار هکتار از استان‌های جنوبی کشور مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است، تاکنون حجم خسارت قابل توجهی از این آفت به مزارع و باغات نداشتیم.
 
(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹) ۱۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها