سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۲۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

به چای ارز تخصیص ندهند قیمت‌ها افسارگسیخته بالا می‌رود

بخشی با ابراز تأسف از کاهش تخصیص ارز دولتی به چای گفته اگر بانک مرکزی به چای ارز تخصیص ندهد افزایش افسارگسیخته قیمت چای را شاهد خواهیم بود.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران با ابراز تأسف از کاهش چشمگیر تخصیص ارز دولتی به چای گفته: ۸۰ درصد مصرف چای کشور وارداتی است و اگر بانک مرکزی به چای ارز تخصیص ندهد در دو تا سه ماهه آینده افزایش افسارگسیخته قیمت چای را شاهد خواهیم بود.
 
احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی، گفت: اتحادیه ها مسئول هستند که اطلاعات صحیحی از بازار در اختیار مسئولان قرار دهند و مسئولان هم طبعاً با توجه به اطلاعات دریافتی در خصوص وضعیت بازار تصمیم گیری می‌کنند.
بخشی تصریح کرد: گاهی دولت به دلیل دادن اطلاعات غلط که بعضا اتحادیه‌ها در اختیار آن قرار می‌دهد تصمیمات اشتباه می‌گیرد که اثرات منفی آن گریبان مصرف کننده خرد را می‌گیرد.
 
احمدرضا بخشی با بیان این‌که در زمینه دمنوش جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم، گفته: متأسفانه به دلایل تحریمی مشکلات زیادی در خصوص صادرات محصولات دمنوشی داریم.
 
بخشی گفته: ۸۰ درصد ظرفیت تولدی دمنوش در کشور بدون استفاده مانده و این ظرفیت بالایی برای ارزآوری و اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.
 
نماینده سازمان جهانی چای در ایران همچنین گفته در حال حاضر تنها مشکلی که در تمدید آی‌ار‌سی‌ها  از سوی سازمان غذا و دارو وجود دارد تمدید برای واردات چای کله مورچه‌ای است.
 
احمدرضا بخشی گفته: چای کله مورچه‌ای کشور کنیا به مراتب از چای هندی بهتر است و با قیمتی بسیار مناسب‌تر از چای هندی قابل خریداری است.
(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها