سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۲۰۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس اقتصاد

کمتر از ۱۰ روز تا زمان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان باقی است

مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تا زمان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، کمتر از ۱۰ روز باقی است، گفت: صادرکنندگان اصیل همواره در شرایط سخت، در کنار ملت و دولت هستند و شرایط ارزی کشور را درک می‌کنند و هنگام مشکلات و تحریم‌ها، منافع ملی را در نظر می‌گیرند و به مملکت خود متعهد هستند.

عباس عبدالخانی در کارگروه نظارت و تخصیص ارز افزود: صادرکنندگان واقعی با عرق ملی که دارند، همیشه مورد احترام دولت‌مردان هستند، چون در شرایط فعلی، صادرات غیرنفتی و ارزآوری زحمات زیادی دارد.
 
وی با بیان اینکه تلاش‌های اتاق‌های بازرگانی جهت کمک به تجار وطن‌دوست در ایفای تعهدات ارزی قابل تحسین است، ادامه داد: در شرایط سخت، بخش خصوصی همواره در کنار بخش دولتی بوده است و طی دوره تحریم‌های ظالمانه نیز نباید از نقش بارز صادرکنندگان متعهد چشم‌پوشی کرد.
 
مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، صادرکنندگان را رزمندگان جبهه تجارت خارجی توصیف کرد و افزود: با عنایت به زمان کم باقیمانده تا پایان تیرماه، انتظار می‌رود آن دسته از صادرکنندگانی که تاکنون برای ایفای تعهدات ارزی خود اقدامی نکرده‌اند، در اسرع وقت ارز تعهد شده خود را به سیستم بانکی تحویل دهند. در این صورت شاهد تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای واحدهای تولیدی خواهیم بود.
 
(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها