سه شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۱۹۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تاکید استاندار بوشهر بر رونق‌بخشی سایت‌های پرورش میگو با مشارکت مردم

استاندار بوشهر با تاکید بر رونق بخشی سایت‌های پرورش میگو با مشارکت مردم گفت: در سال جهش تولید یکی از ظرفیت‌های مهم سواحل استان بوشهر که می‌تواند در تحقق این شعار نقش آفرینی کند پرورش آبزیان از جمله میگو است.

عبدالکریم گراوند در بازدید از چند مزرعه پرورش میگو شهرستان های بوشهر و گناوه با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم تولیدی، اشتغال‌زایی و اقتصادی استان بوشهر پرورش آبزیان است، اظهار کرد: در این راستا حمایت‌های ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌شود.
 
وی، با اشاره به بررسی وضعیت سایت پرورش میگو شیف غربی افزود: این سایت پرورشی دارای مشکلاتی است اما تلاش می‌شود مشکلات این مرکز تولیدی و اشتغال‌زایی برطرف و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.
 
گراوند با اشاره به شهرک پرورش میگوی شیف به مساحت ۴ هزار هکتار خاطرنشان کرد: این مرکز پرورش میگو یکی از بزرگترین شهرک‌های شیلاتی است که برای توسعه زیرساخت‌های آن حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران می‌شود.
 
وی با اشاره به پروژه سایت پرورش میگوی "بامداد شیف" خاطرنشان کرد: این سایت به مساحت ۸۷۰ هکتار کار زیرساخت‌های آن در بخش‌های کانال آبرسانی و برق‌رسانی از سوی بخش خصوصی انجام شده و دولت کمکی در این سایت نداشته و این نشان می‌دهد اگر از مردم دعوت شود می‌توان از ظرفیت‌ها بهتر بهره جست.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر رونق بخشی سایت‌های پرورش میگو با مشارکت مردم بیان کرد: در سال جهش تولید یکی از ظرفیت‌های مهمی که در سواحل استان بوشهر می‌تواند در تحقق این شعار نقش آفرینی کند پرورش آبزیان از جمله میگو است.
 
گراوند شهرک شیلاتی رود شور را یکی از پروژه‌های مهم در امر پرورش میگو دانست و افزود: خوشبختانه این شهرک دارای ۳هزار و ۶۰۰ هکتار و یکی از شهرک‌های بزرگ کشور در امر پرورش آبزیان به ویژه میگو است.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های شهرک شیلاتی رودشور گناوه تصریح کرد: واگذاری این شهرک به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ و طی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر آغاز شد و در یک سال گذشته با تلاش بخش خصوصی کارهای مهمی در توسعه زیرساخت‌های آن انجام شده است.
 
استاندار بوشهر ضمن اشاره به کمک به طرح برق‌رسانی به شهرک شیلاتی رودشور خاطرنشان کرد: با حمایت‌های ویژه، خوش‌بین هستیم که امسال این شهرک شیلاتی تکمیل شود.
 
مقام عالی دولت در استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصد کانال‌های آبرسانی شهرک شیلاتی رودشور گفت: امیدواریم تا اوایل آبان خط موقت برق‌رسانی و شبکه داخلی آن  انجام شود و سال آینده این  شهرک شیلاتی زیر کشت رود.
 
وی با بیان اینکه شهرک شیلاتی رودشور سال آینده وارد چرخه تولید می‌شود، افزود: این پروژه امسال تکمیل و سال آینده وارد چرخه تولید می‌شود.
 
عبدالکریم گراوند بیان کرد: این مرکز پرورش میگو از نمونه‌های جهش تولید در استان بوشهر است که راه اندازی آن می‌توان شاهد افزایش تولید، ایجاد شغل و استفاده بهتر از دریا بود.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر کمک مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات در تکمیل زیرساخت‌های شهرک شیلاتی رودشور افزود: ان‌شالله مسئولان اداره‌ها کمک کنند که مانعی پیش ‌روی این طرح قرار نگیرد تا بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد چرخه تولید و فعالیت شود.
(سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها