دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۱۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زیان صادرکنندگان هندوانه به ترکیه جبران شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه باید پروتکل و تفاهم‌نامه‌های تهیه شود تا این تجارت شفاف و یک‌طرفه نباشد و از صادرکنندگان نیز حمایت لازم صورت بگیرد.

جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای صادرکنندگان هندوانه به کشور ترکیه، گفت: متاسفانه ترکیه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی با ایران شفاف عمل نمی‌کند و به بهانه‌های مختلفی محصول تولیدی کشور را در مرزها نگه می‌دارند تا فصل برداشت محصولات خود آنها برسد.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیش از یک ماه هندوانه صادراتی ایران در پشت مرزهای ترکیه نگه‌داشته شد و بعد از رسیدن فصل برداشت محصولات در این کشور تعرفه واردات این محصول 3 برابر افزایش داده شد و از سوی دیگر کیفیت محصولات را تایید نکردند و اعلام شد هندوانه‌های ایرانی باید امحا شود.
 
وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه هندوانه‌های ایرانی را که کیفیت آن را تایید نکرده ‌بودند به مزایده گذاشت،افزود: اگر محصول صادراتی ایران کیفیت لازم را کسب نکرده بود چرا در مزایده قرار داده شد و به فروش رسید.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور ترکیه محصول صادراتی ایران را مصرف و وجهی نیز به صادرکنندگان پرداخت نکرد، گفت: صادرکنندگان هندوانه ایرانی به کشور ترکیه در این میان زیان بسیار زیادی را متحمل شده‌اند و سرمایه آنها از بین رفت، درخواست ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی این است که حداقل برای حمایت از این صادرکنندگان بیمه و مشوق‌های صادراتی آنها پرداخت شود.
 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه باید پروتکل و تفاهم‌نامه‌های تهیه شود تا این تجارت شفاف و یک‌طرفه نباشد و از صادرکنندگان نیز حمایت لازم صورت بگیرد.
(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹) ۱۶:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها