دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۵۱۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حدود ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات زعفران‌کاران پرداخت نشده است

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس گفت: حدود ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان زعفران کار که محصول خود را در قالب خرید حمایتی عرضه کرده‌اند به آنها پرداخت نشده است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی  نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی  در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان زعفران کار، گفت: سال گذشته با پیگیری‌های که برای کنترل قیمت زعفران صورت گرفت دولت طرحی را در زمینه خرید توافقی زعفران ارائه کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی به عنوان اصلی‌ترین کانون تولید زعفران محصول کشاورزان خریداری شده اما تا کنون بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است، ادامه داد: حدود 230 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان زعفران کار به آنها پرداخت نشده است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه مطالبات کشاورزان زعفران کار به صورت محدود و قطره‌چکانی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: عدم پرداخت مطالبات زغفران کار آسیب زیادی را به آنها وارد کرده است زیرا بخش عمده‌ای از درآمد زعفران کارن از طریق فروش محصول حاصل می‌شود.
 
رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه نمایندگان در راستای پیگیری مطالبات کشاورزان زغفران‌کار مراجعات بسیار زیادی به سازمان تعاون روستایی، وزارت جهاد کشاورزی داشته‌اند،، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در خصوص عدم مطالبات کشاورزان زعفران کار اعلام می‌کنند که بانک‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در ایران بیش از 300 تن زعفران برداشت می‌شود دولت باید برنامه مشخص و مدونی در زمینه کشت، خرید و صادرات این محصول داشته باشد، اضافه کرد: باتوجه به نرخ دلار صادرات زعفران می‌تواند درآمد فراوانی را برای کشاورزان و دولت به همراه داشته باشد.
 
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: به دلیل بی‌برنامگی در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و عدم همکاری بانک‌ها مشکلات بسیار زیادی در زمینه فروش زعفران به وجود آمده است./
(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها