شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۱۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

ضرورت مشارکت فعال اتاق‌ها در کمیته اقدام صادراتی

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از نهایی شدن دستورالعمل کمیته اقدام صادراتی خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته بر اساس درخواست‌ اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران بوده که با توجه به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی، انتظار می‌رود نسبت به تأیید نهایی دستورالعمل اقدام کنند.

احسان قمری با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد کمیته اقدام صادراتی، رفع مشکلات فراروی بنگاه‌های صادراتی است، اظهار داشت: با بررسی کارشناسی مشکلات صادرکنندگان در جلسات هفتگی و منظم با حضور فعال اعضا، می‌توان به راهکارهای اجرایی در رفع مشکلات و موانع رسید.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی و دبیر کمیته اقدام صادراتی افزود: ایفای تعهدات ارزی بزرگترین دغدغه جامعه صادرکنندگان است و با توجه به دیدگاه مقامات اجرایی کشور لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا با رفع مشکلات صادرکنندگان، بازگشت ارز حاصل از صادرات سرعت بیشتری گیرد.

وی گفت: تمام تلاش بخش‌های مختلف دولت در راستای انعطاف در روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است.

قمری ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی‌های صورت گرفته شاهد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در چارچوب قوانین و مقررات باشیم.

(شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۵:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها