شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۱۲۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مرغ به ۱۸.۵ هزار تومان رسید/ افت ۲۵ درصدی تولیدی در تابستان

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه معمولا در فصل گرما تولید مرغ حدود ۲۵ درصد افت دارد،گفت: هم اکنون قیمت مرغ به حدود ۱۸.۵ هزار تومان رسیده اما مشکل نهاده‌ها ادامه دارد.

حبیب اسدالله نژاد  از افزایش حدود ۱۰۰۰ تومانی قیمت مرغ طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است و بنابراین نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز باید بین ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.
 
وی درباره دلایل این افزایش قیمت افزود: علت این امر بالا بودن قیمت نهاده‌ها و طبیعتاً قیمت تمام شده است چرا که نابسامانی بازار نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد.
 
اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران مقصر گرانی مرغ نیستند، گفت: مرغداران نیز از این وضعیت متضرر شده‌اند و کماکان با مشکل کمبود و تأمین نهاده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: نگرانی از تأمین نهاده در ماه‌های آینده باعث شده که تولیدکنندگان میزان جوجه‌ریزی را کاهش دهند و دولت باید این مساله را جدی بگیرد تا در ماه‌های آینده دچار مشکل نشویم.
 
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: علاوه بر این گرمای هوا نیز معمولاً باعث می‌شود میزان جوجه‌ریزی کاهش یابد ضمن اینکه مرغ‌ها در این فصل، در سن پایین و با وزن پایین کشتار می‌شوند بنابراین در فصل گرما به طور معمول به دلیل عدم وزن گیری و کشتار در سن کم و تلفات بیشتر نسبت با ماه‌های خنک سال تولید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افت می‌کند.
(شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها