شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۵۱۱۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توقف صادارت تخم مرغ پیام منفی به تولیدکنندگان است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت: این تصمیم اشتباهی است که از سوی مسئولان گرفته شده است چون همیشه از طریق مدیریت صادرات، بازار داخل را متعادل می‌کردیم و الان این تصمیم به نوعی پیام منفی به فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است.

رضا ترکاشوند در مورد توقف صادرات تخم‌ مرغ گفت: این کار اشتباهی است که از سوی مسئولان صورت گرفته است چون همیشه از طریق مدیریت صادرات، بازار داخل را متعادل می‌کردیم و الان این تصمیم به نوعی پیام منفی به فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است. ما انتظار داریم که مسئولان نسبت به فعالیت‌های تولیدی اینگونه برخورد نکنند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ پایین‌تر از قیمت مصوب است و تولیدکنندگان اکثر نهاده‌ها را از بازار آزاد و یا از طریق کالاهای جایگزین تهیه می‌کنند. در شرایطی که قیمت بازاری پایین‌تر از قیمت مصوب است، اکثر تولیدکنندگان نسبت به این موضوع معترض هستند، باید دلیل این تصمیم را از مسئولان پرسید.
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به نفع مصرف‌کنندگان است و ابزاری که می‌توانست بازار را متعادل کند یعنی صادرات، به صورت موقت متوقف شده است. در این شرایط دولت موظف است تخم مرغ پایین‌تر از هر کیلو 9500 تومان را خریداری کرده و اجازه ندهد بیش از این تولیدکنندگان متضرر شوند.
 
به گزارش ایلنا، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، صادرات تخم مرغ تا اطلاع بعدی ممنوع شد. این تصمیم به علت افزایش قیمت تخم مرغ و به منظور مدیریت قیمت آن گرفته شده است. از همین روی تمامی مجوزهای صادر شده قبل از ۱۴تیر نیز لغو می‌شود.
(شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها