چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۵۰۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

مساعدت به صادرکنندگان در جهت ایفای تعهدات ارزی

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با صادرکنندگانی که به هر دلیل موفق به بازگشت ارز خود به چرخه اقتصادی کشور نشده‌اند، جلساتی برگزار می‌شود.

حمید زادبوم با بیان این مطلب افزود: سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی تجارت خارجی و در راستای همکاری با نهادهای ذیربط از جمله بانک مرکزی ج.ا.ایران تلاش می‌کند ضمن پیگیری مشکلات مربوط به بازگشت ارز در سطح کلان، از طریق کمیته اقدام صادراتی نیز موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات را پیگیری کند.

معاون وزیر صمت با تاکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات، توجه به این مهم را شامل نگاه به گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده دانست و گفت: در بحث بازگشت ارز، ‌باید به معضلات و مشکلات فراروی صادرکنندگان نیز توجه کرد و صادرکنندگان واقعی را از افرادی که از شرایط فعلی سو استفاده می‌کنند، جدا کرد.
زادبوم در خصوص جلساتی که با صادرکنندگان برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جلسات سعی می‌شود با در نظر گرفتن همه جوانب امور، تصمیمی که به نفع جامعه صادرکنندگان و منافع ملی است، اتخاذ شود تا با همکاری سایر دستگاه‌ها قادر باشیم نیازهای ارزی کشور را با درآمدهای صادراتی به تعادل برسانیم.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در پایان از کارشناسان، متخصصان و فرهیختگان دانشگاهی خواست تا دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود را با هدف بهبود امور ارائه کرده و در فضای کارشناسی نسبت به بحث و تبادل نظر با مسئولان اجرایی همراه باشند.
(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها