سه شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۵۰۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید ۴ میلیون و ۸ هزار تن گندم در کشور/ رشد ۱۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید بیش از 4 میلیون و 800 هزار تن گندم تا 17 تیرماه خبر داد و گفت: علیرغم شرایط سخت نقدینگی، طی سه مرحله مطالبات به گندمکاران پرداخت شد و تاکنون حدود 90 درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.

یزدان سیف افزود: در مقایسه با 17 تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 10 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر در 31 استان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه پرداخت، روز گذشته 500 میلیارد تومان به حساب گندم کاران کشور واریز شد.
سیف اضافه کرد: مطالبات گندمکارانی که تا 11 تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده به طور کامل پول خود را دریافت کرده اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از 10 هزار و 500 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده که نسبت به پرداختی سال گذشته در همین زمان حدود 57 درصد افزایش پرداختی داشته ایم.
سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به 17 تیرماه سال گذشته رشد 10 درصدی دارد که به مرور زمان این افزایش خرید بیشتر می شود.
وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به بیش از 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون 253 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش بیش از 1334 میلیارد تومان خریداری شده است.
 
(سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها