دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۵۰۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عدم استقبال مازندرانی‌ها از گوشت مرغ منجمد

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران از توزیع یکصد تن گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار طی هفته جاری در استان خبر داد و در عین حال گفت که به دلیل اختلاف کم قیمت آن با مرغ گرم ،تقاضا برای خرید مرغ منجمد در استان اندک است.

سید محمد جعفری  قیمت هر کیلو گرم مرغ منجمد تحویل در درب سردخانه را ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت برای مصرف کننده را ۱۳هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و توضیح داد: به اندازه کافی مرغ منجمد در سردخانه های استان وجود دارد و هر زمان تقاضا افزایش بیابد ، می توانیم مرغ منجمد را در استان توزیع و عرضه کنیم.
وی افزود : با مصوبه تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی از اواخر بهمن ماه سال گذشته  برای تنظیم بازار، خرید گوشت مرغ مازاد بر مصرف بازارهای استان را شروع کرد و بیش از هشت هزار تن مرغ خریداری و ذخیره شده است.
جعفری گفت : اگر چه با مشکلاتی در زمینه چگونگی قرارداد با سردخانه ها مواجه هستیم ، اما در خرید مرغ ها طبق ضوابط و استاندارد در اندازه محدودیتی نداشته ایم و امروز نیز با هدف تنظیم بازار محدودیتی در عرضه وجود ندارد.
بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نیز نشان می دهد امروز هر کیلو گرم گوشت مرغ گرم در مازندران با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود .
یکی از فروشندگان مرغ در شهرستان آمل به کاهش مصرف مرغ طی ۱۰ روز اخیر اشاره کرد و گفت که فروش روزانه مرغ گرم مغازه اش از ۳۰۰کیلو گرم به حدود ۲۰۰ کیلو گرم کاهش یافته است.
عادل ذولفعلی پور با توضیح این نکته که قیمت مرغ یکباره از متوسط ۹ تا ۱۱ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان افزایش یافته بود ، افزود : اگرچه مصرف مرغ کم شده ، اما تقاضا برای مرغ منجمد نیز بسیار اندک است.
وی توضیح داد : با توجه به فاصله قیمتی حداکثر چهار هزار تومانی بین مرغ گرم و منجمد ، مردم رغبتی به خرید و مصرف گوشت مرغ منجمد ندارند و به عبارتی اصلا سراغ مرغ یخ زده نمی روند.
استان مازندران با داشتن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری ، سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که معادل حدود ۱۱ درصد از نیاز مصرفی کشور است.
 
(دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹) ۱۸:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها