یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۹۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

90 درصد تولیدات دام و طیور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز تعاون گفت:‌90 درصد از تولیدات دام و طیور توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

 امروز به مناسب 15 تیر ماه روز جهانی تعاون مراسمی در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد که در این مراسم غنی‌زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: در تولید مواد غذایی در بخش دام و طیور 90 درصد تولید توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود و نوع نهاده‌ها حتی در تولید مرغ به گونه‌ای است که از مصرف واکسن زیاد پرهیز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در تعاونی‌های تولید روستایی و عشایری بحث حفاظت محیط زیست در فرهنگ آنها قرار دارد، گفت: علاوه بر تولید محصولات کشاورزی به سلامت آنها نیز توجه می‌شود و در جهت استفاده حداقل از کود و سم شیمیایی حرکت می‌کند.
 
غنی‌زاده همچنین با بیان اینکه دو کشت و صنعت جیرفت و دزفول در اختیار شرکت‌های تعاونی کشاورزی قرار دارد‌،‌گفت: در شرکت‌های تعاونی به دو شکل تامین نیازها و سلامت محصولات تولیدی و عدم استفاده از کود سم شیمیایی توجه می‌شود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در فرهنگ تعاونی به انسان‌ها به دید یک کالا نگاه نمی‌شود بلکه به شخصیت انسان و طبیعت نگاه مقدس دارد و کار تعاونی‌ها همراه با حفظ محیط زیست و سلامت تولید است.
 
وی گفت:‌در تعاونی‌های تولید زنان سعی می‌شود برای تولید محصولات از کالاهایی استفاده شود که با طبیعت موافقت داشته باشد. به عنوان مثال از رنگی در صنایع دستی استفاده می‌شود که طبیعی بوده و هیچ زیانی برای طبیعت ندارد و آلودگی ایجاد نمی‌کند.
(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها