جمعه / ۱۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۹۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۷۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رییس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون مبلغ ۲۳۲ میلیارد تومان از پول چایکاران (معادل ۷۵ درصد از چای خریداری ‌شده) به حساب آنها واریز شده است.

«حبیب جهان‌ساز» افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۹ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان خریداری شده که نسبت  به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش تولید را نشان می دهد.
رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: از این میزان برگ سبز خریداری شده تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۹۲ تن چای خشک درجه یک و دو  استحصال شده است.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۹ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک ۲۷.۷ درصد و درجه دو ۵۰ درصد افزایش داشته است.
جهان ساز گفت: البته کارخانجات تولید چای خشک نیز بابت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و دو بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان پول اضافه بر مبلغ مصوب پرداخت می کنند.
وی پیش بینی کرد: امسال میزان تولید برگ سبز چای بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن در سطح نزدیک ۲۵ هزار هکتار برآورد شده است.
رییس سازمان چای شمال کشور افزود: برای حمایت از صنعت چای کشور هر ساله  بعد از فصل برداشت برای عملیات به باغی، هرس، خرید ماشین آلات، و اصلاح کارخانجات تسهیلاتی  پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: سرمایه این سازمان برای تخصیص تسهیلات به چایکاران و کارخانجات چای در مجموع ۵۵ میلیارد تومان است که ۲۳ میلیارد تومان آن سرمایه در گردش و ۲۲ میلیارد تومان منابع سرمایه ای است.
جهان ساز درباره قیمت چای خشک استحصالی امسال گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم چای خشک درجه یک درب کارخانجات به طور متوسط بین ۳۸ تا ۵۰ هزار تومان و برای مصرف کنندگان مبتنی بر برند و بسته‌بندی بیش از ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد.
 
(جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها