پنج شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۹۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قاچاق دام از سر گرفته شد/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۰۵ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت‌گوسفندی گفت:با خروج غیر قانونی دام از کشور،گوشت قرمز با کمبود عرضه و رشد قیمت مواجه شده است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشوراز افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ  ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده  فروخته می‌شود.
وی افزود: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرز‌های غربی و کمبود عرضه در میادین نامه‌ای به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم چرا که این موضوع افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت دام نسبت به هفته گذشته را به همراه داشته است.
ملکی از اختلاف ۱۰۰ درصدی قیمت دام در میادین و آن سوی مرز‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو دام زنده در مرز‌های غربی با نرخ ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره تاثیر نوسان نرخ نهاده بر بازار دام و گوشت بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال علوفه در صحراست، اما در ۶ ماهه دوم  بدون تردید با نوسان نرخ نهاده، قیمت گوشت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار می‌گیرد.
ملکی در پایان درباره آخرین وضعیت واردات گوشت قرمز گفت: بنابر آمار و اطلاعات از ابتدای تیر واردات گوشت به کشور نداشتیم، ضمن آنکه واردات با ارز نیمایی به سبب برابری قیمت گوشت با بازار داخل، مقرون به صرفه نیست.
 
(پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها