چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۴۹۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

4.26 میلیون تن خرید تضمینی گندم از گندمکاران کشور خریداری شد

مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۴ میلیون و ۲۶۸ هزار تن خرید تضمینی گندم تا یازدهم تیرماه سال جاری از گندمکاران کشور انجام شده است.

اسمعیل اسفندیاری پور در حاشیه بازدید از مزارع نمونه گندم شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: آخرین میزان خرید گندم تا یازدهم تیرماه سال جاری ۴ میلیون و ۲۶۸ هزار تن به ارزش ۱۰ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان است که از این میزان مبلغ نه هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان معادل ۹۳ درصد وجوه خرید از آغاز خرید تضمینی تا ۱۱ تیرماه به کشاورزان پرداخت شده است.  
وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در تیرماه سال ۹۹ گفت: در مقایسه با سال گذشته در زمان مشابه بیش از ۸ درصد خرید تضمینی گندم رشد صعودی داشته است. 
اسفندیاری پور ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی به پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم و خرید تضمینی بالغ بر ۱۰ میلیون تن از این محصول، دست یابیم.
مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این نکته که از سایر استان‌های دیم خیز نیز بازدیدهای مستمر به عمل آمده است، اظهار کرد: بحمدالله وضعیت تولید گندم در کشور خوب است و روند پرداخت وجوه نیز به نحو مطلوب ادامه دارد و می توان گفت روند پرداخت وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان به مراتب بهتر و بیشتر از سال ۹۸ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: دستگاه‌های تامین کننده مالی بایستی شرکت بازرگانی دولتی را مساعدت نمایند تا این شرکت بتواند همچون دو سه ماه گذشته وجوه کشاورزان را پرداخت کرده و رضایت کشاورزان را جلب نماید.
اسفندیاری پور با اشاره به این موضوع که تحقق این مهم موجبات دلگرمی و تشویق کشاورزان را نسبت به انجام به موقع کشت های بعدی را موجب خواهد شد، گفت: از اواخر شهریور ماه کشت پائیزه سال زراعی جاری انجام خواهد شد، در حوزه گندم برنامه تامین بذر اصلاح شده از ارقام دیم و آبی را در دستور کار داریم و تا الان نیز به مقدار ۲۰۰ هزار تن بذر گندم از ارقام جدید خریداری و تهیه شده است و تا تامین کامل بذر مورد نیاز مزارع گندم کشور، این روند ادامه خواهد داشت.
 
(چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۷:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها