چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۹۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس اقتصاد

بانک داده اطلاعات بازرگانی شرکت‌های ایران و قرقیزستان ایجاد شود

سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران پیشنهاد کرد؛ با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های ایران و قرقیزستان برای مبادلات بازرگانی، بانک داده اطلاعات بازرگانی شرکت‌های دو کشور ایجاد شود.

«آواز بیک عبدالرزاق سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران روز چهارشنبه در نخستین رویداد بین‌المللی مجازی ارائه نیازهای فناورانه بین شرکت‌های ایرانی و قرقیزستانی درحوزه کشاورزی افزود: باید تلاش خود را در زمینه رفع خلاءهای اطلاعاتی در خصوص فعالیت و دستاوردهای شرکت های هر دو کشور متمرکز کنیم.
 
وی بیان کرد: برای دسترسی به همه اطلاعات مربوط به تجارت و همکاری دو جانبه ایران و قرقیزستان باید با تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی و شورای کاری اتحادیه صنعت گران و کارآفرینان قرقیزستان و سفارت هر دو کشور، بانک داده اطلاعات بازرگانی شرکت ها ایجاد شود.
 
سفیر قرقیزستان در ایران گفت: راه اندازی این مرکز به رفع خلاءهای اطلاعاتی دو کشور در زمینه توانایی های موجود کمک می کند.
 
وی یادآور شد: باید وبینارهای دیگری در بخش های مختلف کشاورزی، از قبیل دامداری، شیلات برگزار شود. ایران در حوزه دامداری، پرورش دام، دانه و دیگر مححصولات مرتبط با کشاورزی دستاوردهای خوبی دارد.
 
این وبینار با حضور سعید خزاری سفیر ایران در جمهوری قرقیزستان، سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران و سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود. در این وبینار توانمندی و دستاوردهای ۶ شرکت های دانش بنیان ایرانی معرفی شد.
(چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۴:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها