چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۹۰۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تفاوت قیمت قاچاق دام را افزایش داده است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قاچاق دام از مرزهای غربی به عراق خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد عراق شود به۹۰هزارتومان می رسد.

علی اصغر ملکی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به ۹۰ هزار تومان می‌رسد.
وی افزود: این عامل باعث شده همه شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهرهای اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این دو شهر از حیث مسافت با مرز سلیمانیه عراق خیلی نزدیک هستند و افراد پیاده می‌توانند دام زنده را به آن طرف مرز گسیل دهند.
وی افزود: وقتی اختلاف ۵۰ هزار تومانی در دو بازار وجود داشته باشد طبیعی که دامدار با پذیرش ریسک آن اقدام به فروش دام در بازار عراق می‌کند.
ملکی اضافه کرد: این اقدام باعث ایجاد کمبود عرضه دام زنده و به تبع گرانی گوشت قرمز در بازار داخلی می‌شود که مراجع قانونی باید موضوع مدنظر را قاطعانه پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور انجام می‌شود روی کمبود عرضه و گرانی آن در ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد از این رو باید جلوی قاچاق گرفته شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: یکی از گلایه‌های چوبداران این است که میادین دام که در سطح شهرستان تشکیل می‌شد بواسطه شیوع ویروس کرونا و مسائل بهداشتی تعطیل شده است.
وی افزود: همین امر باعث شده خرده فروشان نتوانند دام خود را در میادین عرضه کنند و عمده فروشان هم در منازل خود معامله دام را انجام می‌دهند و تحت عنوان جابجایی دام عشایر، شبانه یا شگردهای دیگری دام‌ها را به سر مرز می‌برند و به طرف‌های عراقی عرضه می‌کنند و پول خوبی هم به جیب می‌زنند.
ملکی ادامه داد: راهکار اساسی برای رفع این مشکل بازگشایی میادین دام زنده در مناطق دام خیز کشور البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
 
(چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها