چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۴۸۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۱۰ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شد/رشد ۸ درصدی خرید

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۸ درصدی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: بخش دیگری از مطالبات گندمکاران واریز شد و رقم پرداختی به آنان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

حسن حنان در نشست شورای راهبری زنجیره تأمین گندم افزود: کشاورزانی که تا نهم تیر ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده است، پول گندم خود را دریافت کردند.
وی اضافه کرد: تا ۱۰ تیرماه ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان به ارزش ریالی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان از لحاظ وزنی ۸ درصد و از لحاظ میزان پرداختی به گندم کاران حدود ۵۷ درصد رشد داشته است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به طور متوسط برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲,۵۲۳ تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون ۲۳۳ هزار و ۳۹۴ گندم کار محصول خود را در قالب ۶۷۸ هزار محموله تحویل مراکز خرید داده اند.
حنان ادامه داد: ارزیابی اخیر مرکز پژوهش‌های غلات از بیش از ۶۰۰۰ نمونه نشان می‌دهد که به لحاظ افت مفید و غیر مفید و میزان سن زدگی کیفیت گندم‌ها در سال جاری افزایش دارد که از دلایل آن خرید تضمینی باکیفیت و تغییر اندازه الک است.
وی گفت: امسال خرید توافقی گندم در ۱۳ استان و ۴۳ مرکز خرید انجام می‌شود.
حنان به خرید دانه روغنی کلزا در کشو نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۳۹ هزار تن کلزا به ارزش بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.
 
(چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها