سه شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۸۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ رشد ۲۹ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان پس از برداشت گندم و جو، محصولات را به محل سرپوشیده انتقال دهند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.
او با اشاره به اینکه تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور گرمای هوا را شاهد هستیم، افزود: در سواحل شمال کشور، دمای هوا ۳ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در مناطق مرکزی کشور همچون استان‌های یزد، اصفهان، قم و مرکزی به سبب وقوع باد و گرد و خاک به مرغداران توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌ها برقرار کنند چرا که گرد و خاک‌ می تواند به جوجه مرغ‌ها آسیب بزند.
او با اشاره به اینکه تا پایان هفته روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور برقرار است، بیان کرد: به کشاورزان در اکثر مناطق کشور توصیه می‌شود که دور آبیاری را تنظیم کنند تا تنش گرمایی نداشته باشیم، ضمن آنکه دامداران هم در ساعات گرم روز پنکه را در واحد‌ها روشن کنند.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاكنون مجموع بارش کشور ۲۸۶ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد رشد داشته است.
او در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۳.۱ درصد بارش یکسال زراعی تامین شده است، تصریح کرد: این در حالی است که استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، اردبیل و کردستان کمبود بارش دارند.
 
(سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها