دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کمبود نهاده‌های دامی با نرخ مصوب دردسرساز شد

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با وجود فراوانی نهاده با نرخ آزاد و کمبود با نرخ مصوب، دستگاه‌های نظارتی باید بر واردات نظارت بیشتری داشته باشند.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور از کمبود نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه نهاده با نرخ آزاد به وفور در بازار موجود است، اما با نرخ مصوب نیست. این در حالی است که مسئولان اذعان می‌کنند که ارز مورد نیاز را تخصیص دادند.
وی افزود: مرغداران به هر میزانی که کنجاله و ذرت از بازار آزاد بخواهند، ۲ ساعت بعد درب واحد مرغداری تحویلشان داده می‌شود که با این وجود این سوال مطرح است که چرا نهاده در بازار آزاد موجود است، اما با نرخ مصوب نیست؟
مقدسی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار سیاه را ۷ هزار تومان، ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و جو ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: اگر مسئولان نمی‌توانند بازار نهاده را کنترل کنند، بگذارند قیمت در بازار آزاد شود تا صنعت دامپروری همانند مرغداری نابود نشود.
قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام ۵ هزار و ۹۵۰ تومان
رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۵ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که قیمت کنونی خرید شیرخام از دامدار با این نرخ فاصله معناداری دارد.
وی با انتقاد از انباشتگی دام در واحد‌های دامداری بیان کرد: علی رغم انباشت ۲۰۰ هزار راس دام سنگین، مجوز صادرات دام داده نمی‌شود.
مقدسی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت اجازه صادرات مازاد دام را نمی‌دهند، در حالیکه این امر کاملا اشتباه است چرا که تولید داخل در ورطه نابودی است.
وی قیمت تمام شده هر کیلو گوشت گوساله را ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به طور متوسط قیمت فروش هر کیلو گوساله ۲۶ هزار تومان بوده که این امر بیانگر زیان ۸ هزار تومانی دامداران در فروش است.
این مقام مسئول در پایان قیمت واقعی هر کیلو گوشت  بر مبنای گوساله ۳۴ هزار تومانی را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی گوساله زنده، هر کیلو گوشت نباید بالاتر از ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد.
 
(دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹) ۰۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها