شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۷۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رایزنی با وزارت نفت برای حل مشکل سوخت بخش کشاورزی

قائم مقام وزیر جهاد با تأکید بر لزوم حل مشکل سوخت بخش کشاورزی گفت: با رایزنی با وزارت نفت و احداث ایستگاه‌های پمپاژ در استان‌ها باید مشکل سوخت رسانی به بخش کشاورزی را حل کنیم.

عباس کشاورز در جلسه هم‌اندیشی با گندمکاران و صنایع وابسته اظهار کرد: گندم، حکم معماری کشاورزی ایران را دارد و نقش آن در تغذیه مردم بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به این که گندم بر تولید محصولات دیگر هم مؤثر بوده و زمین زراعی را برای کاشت محصولات دیگر آماده می‌کند، ادامه داد: با کمک بخش خصوصی و بنیاد ملی گندمکاران می‌توانیم گام‌های اساسی برای رسیدن به پایداری تولید گندم برداریم.
 
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که تغییر قیمت نهاده‌های کشاورزی، دسترسی و کیفیت آن باید به جد در معاونت زراعت مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصولات باید در تفاهم ما با دولت برای تعیین قیمت نهاده‌های کشاورزی لحاظ شود.
 
وی با تأکید بر لزوم حل مشکل سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد: با رایزنی با وزارت نفت و احداث ایستگاه‌های پمپاژ در استان‌ها باید مشکل سوخت رسانی به بخش کشاورزی را حل کنیم.
 
کشاورز در رابطه با تولید گندم دروم در کشور گفت: تولید گندم دروم در بخش‌های جنوب غربی کشور سابقه دیرینه داشته و قیمت این گندم باید ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از قیمت گندم معمولی باشد.
 
وی تصریح کرد: در صورت برطرف شدن مشکلات موجود در راه تولید، تا ۲ سال آینده ۸۰۰ هزار تن گندم دروم در کشور تولید خواهد شد.
 
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تأمین کود اوره اذعان کرد: در سه ماه گذشته ۹۰۰ هزار تن کود اوره توسط وزارت نفت برای بخش کشاورزی تأمین شده است.
(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۷:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها