شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۷۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند؛ کسری ۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل

حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان پس از برداشت گندم، جو و کلزا از قرار دادن آن ها در محیط باز اجتناب کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی تا دوشنبه در برخی ساعات برای استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های شمالی البرز افزایش ابر، بارش باران و گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.
 
او افزود: طی چند روز آتی در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و نقاط شمالی استان‌های غرب و همچنین در شمال شرق، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
 
حقیقت با اشاره به اینکه تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد خواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق شمال استان اردبیل توصیه می شود که از انباشت گندم، جو و کلزا در مناطق باز اجتناب کنند‌.
 
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش های رگباری در مناطق مرکزی کشور به گلخانه داران توصیه می شود که مراقب سازه های گلخانه ای باشند تا خسارت به حداقل برسد، ضمن آنکه کشاورزان مناطق جنوبی به دلیل گرمای هوا سعی کنند عملیات سم پاشی و محلول پاشی را در ساعات بعدازظهر انجام دهند.
 
حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور از ابتدای سال زراعی بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۲۸۵.۴ میلی متر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش و در دوره بلندمدت ۲۹ درصد افزایش دارد.
 
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۲.۹ درصد بارش یکسال زراعی تامین شده است، تصریح کرد: علی رغم کاهش میزان بارش نسبت به سال قبل، اما پراکنش میزان بارش به حدی مناسب است که کشاورزان در تامین آب مورد نیاز مشکلی ندارند.
(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۷:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها