شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۷۶۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای بخش کشاورزی حضور زنجیره تولید در کنار بخش کشاورزی است که در شهرستان بردسیر تحقق پیدا کرده است، گفت: کشاورزی قراردادی برای کشاورز و صنایع تبدیلی یک موفقیت محسوب می‌شود.

کاظم خاوازی در سفر به بردسیر و بازدید از مزارع گل محمدی در این شهرستان افزود: در کارخانه گلاب زهرای شهرستان بردسیر علاوه بر گلاب، محصولات دیگر نیز تولید می‌شود که ارزش افزوده اقتصادی کالا را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر این مورد به‌صورت زنجیره تولید اتفاق بیفتد و تشکلی از کشاورزان تشکیل شود و آنها تقاضای این کار را داشته باشند به مراتب مطلوب‌تر است و ما حمایت بیشتری از آنها به عمل خواهیم آورد.
در جریان بازدید وزیر جهادکشاورزی از گلستان‌های گل محمدی دو نفر از کشاورزان و فرماندار بردسیر مسائل و مشکلات باغداران را به اطلاع وی رساندند که از جمله آنها تقاضای مساعدت در تکمیل واحدهای فرآوری گل و سایر صنایع مرتبط بود که وزیر جهادکشاورزی در پاسخ گفت ما آمادگی کامل را برای حمایت از کسانی که بخواهند سرمایه‌گذاری و صنایع تکمیلی راه‌اندازی کنند، داریم و چنانچه نیاز به تسهیلات داشته باشند، تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در زمینه آب‌رسانی و تکمیل عملیات آب‌رسانی اعلام آمادگی می‌کنیم. خاوازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رعایت الگوی کشت اشاره کرد و گفت: با پیروی از الگوی کشت و برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی کشاورزان در فروش محصولات خود به مشکل برنمی‌خورند.
وزیر جهادکشاورزی در سفر به ارزوئیه گفت: شهرستان ارزوئیه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و این منطقه می‌تواند در زمینه آبزی‌پروری توسعه یابد و در این راستا دولت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
در ادامه وزیر جهادکشاورزی از قنات قادرآباد بازدید کرد. خاوازی پس از شنیدن تقاضاهای مالکان، یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار در آنها را پیشنهاد و اعلام کرد: در صورت اجرای آبیاری تحت فشار و یکپارچه‌سازی اراضی امکان پرداخت هزینه اجرای آبیاری‌های نوین تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.
به گفته وزیر جهادکشاورزی، با یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار، مدیریت منابع آب بهینه می‌شود.
همچنین مالکان قنات قادر آباد تقاضای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست قنات‌های خود را داشتند تا با احداث انواع گوراب‌ها، بندهای انحرافی زمینه تغذیه قنات‌ها را فراهم و از سیلاب‌ها و خرابی‌هایی که برای قنات‌ها به‌وجود می‌آید، جلوگیری به عمل‌ آید.
 
(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها