چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۴۷۰۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۳۱ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد/۱۰ مرکز خرید فعال است

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز خرید گندم در استان گفت: از ابتدای آغاز خرید گندم در استان تاکنون ۳۱ هزار تن گندم خریداری‌شده است.

محمدباقر منوچهری ، با اشاره به اینکه از آغاز خرید گندم در استان سمنان تاکنون ۳۱ هزار تن گندم از شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سمنان خریداری‌شده است، اظهار داشت: درمجموع ۲۸ مرکز خرید در این منطقه ساماندهی و تاکنون ۱۰ مرکز خرید در شهرهای غربی استان فعال‌شده است.
 
وی بابیان اینکه هم‌زمان با آغاز برداشت گندم در سایر شهرهای استان سمنان مراکز خرید فعال خواهند شد، تصریح کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در شهرهای میامی، بی ارجمند و شاهرود از روز گذشته آغازشده است.
 
پیش‌بینی خرید ۹۵ هزار تن گندم
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم در شهرهای غربی استان رو به پایان است، افزود: در این مدت ۸۰۰ تن گندم در مراکز شهرستان سمنان خریداری‌شده است.
 
منوچهری با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در شهرستان سمنان دو هزار تن گندم خریداری شود، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان خرید ۹۵ هزار تن گندم در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه روند برداشت گندم و خرید تضمینی این محصول تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شد.
 
۲۸۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در استان سمنان
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان بابیان اینکه میامی بیشترین سهم را در میزان تولید و تحویل گندم به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۱۱۵ هزار تن گندم در سطح استان تولید شود.
 
منوچهری اضافه کرد: در حوزه مشارکت کشاورزان با توجه به افزایش نرخ دولت در سال جاری پیش‌بینی می‌شود با مشارکت بیشتری از سوی کشاورزان در تحویل گندم مواجه شویم.
 
وی بابیان اینکه استان سمنان در زمینه جمع‌آوری و ذخیره گندم به‌اندازه کافی انبار ذخیره دارد، یادآور شد: اکنون ظرفیت ذخیره گندم استان ۲۸۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی است.
(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها