سه شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۴۶۸۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

24 درصد صادرکنندگان 100 درصد به تعهدات ارزی خود عمل کردند

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 24 درصد صادرکنندگان 100 درصد به تعهدات ارزی خود عمل کردند.

حمید زادبوم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: براساس آمار بانک مرکزی 20 هزار کارت بازرگانی از فروردین 97 تا پایان اردیبهشت امسال صادرات داشته‌اند. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از این تعداد تعهد ارزی 15 هزار و 368 کارت صفر درصد، هزار و 425 کارت صفر تا 50 درصد و دو هزار کارت، بیش از 50 و کمتر از 100 درصد بوده است و هزار و 464 کارت نیز 100 درصد به تعهد ارزی خود عمل کرده‌اند. 
 
وی اظهار داشت: مبلغ صادراتی 15 هزار و 368 کارتی که تعهد ارزی آن‌ها صفر بوده حدود 20 تا 25 درصد کل صادرات کشور و حدود هشت میلیارد دلار است. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کسانی که صد در صد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند 24 درصد صادرات را به خود اختصاص داده‌اند. 
 
وی گفت: 22 درصد صادرات مربوط به کسانی است که تعهد ارزی آن‌ها صفر درصد است، 11 درصد صادرات برای صفر تا 50 درصدی‌ها و 43 درصد صادرات برای افرادی است که به تعهدات ارزی خود از 50 تا کمتر از صد در صد عمل کرده‌اند. 
 
زاد بوم اظهار داشت: بسیاری از کسانی که تعهد ارزی آن‌ها صفر درصد است کارت‌های اجاره‌ای دارند. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برای صدور کارت بازرگانی اعتبار سنجی براساس قانون انجام می‌شود، گفت: از طرفی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و اتاق بازرگانی می‌گویند در صدور کارت سختگیری نکنید، اما از طرفی با بروز تخلفات نتیجه می‌گیریم که باید اعتبار سنجی‌ها سختگیرانه‌تری انجام دهیم. 
 
وی افزود: صدور کارت بازرگانی به وسیله سامانه به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است، اما از اواخر تیر فعال می‌شود. 
 
زاد بوم اظهار داشت: هر کس به تعهدات ارزی خود عمل نکند می‌توانیم کارت بازرگانی وی را باطل کنیم. 
 
رئس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از دو هفته آینده برای کارت‌های بازرگانی که در سال 99 صادر شده است سقف صادرات قرار داده می‌شود و دارندگان این کارت‌ها امسال می‌توانند فقط 500 هزار دلار صادرات داشته باشند. 
(سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹) ۱۲:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها