دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۶۴۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تب و تاب قیمت زعفران فروکش کرد؛ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران گفت: طی روز‌های اخیر قیمت زعفران با نوساناتی در بازار روبرو شد که اکنون التهابات فروکش کرده است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران  با اشاره به اینکه نوسانات بازار زعفران تا حدودی فروکش کرده است، اظهار کرد: طی روز‌های اخیر با اظهار نظرهای غیر کارشناسی  به صورت تصنعی تب و تابی در بازار زعفران بوجود آمد و بعد از آن، التهاب قیمت تا حدودی فروکش کرد.
وی حداقل قیمت کنونی هر کیلو زعفران را ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس قیمت منطقی هر مثقال زعفران ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.
حسینی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین زعفران وجود ندارد، بیان کرد: با وجود نیمه تعطیلی بازار‌های صادراتی و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد به نظر می‌رسد انتظار ما در صادرات زعفران محقق نشود.
این مقام مسئول درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که جهش خاصی در صادرات یا قیمت رخ ندهد.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران در دسترس نیست، بیان کرد: در حال حاضر صادرات زعفران به کندی در حال انجام است و با وجود نیمه تعطیلی بازار‌های هدف بعید است که اتفاق خاصی در صادرات رخ بدهد.
عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر و افزایش سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود که تولید زعفران از ۴۰۰ تن میزان مشابه سال قبل فزونی یابد.
 
(دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها