شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۴۵۸۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید

حجت گفت: با توجه به واریز حقوق های کارمندی و کارگری پیش بینی می شود که قیمت مرغ گرم به ۱۴ هزار تومان برسد.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ، از نوسان قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تا ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.
 
وی افزود: با توجه به واریز حقوق کارمندی و کارگری پیش بینی می شود که در هفته آینده قیمت مرغ به حدود ۱۴ هزار تومان برسد.
 
حجت متوسط قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با قیمت فعلی بیانگر زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.
 
 بازار نهاده های دامی کماکان آشفته است
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان آشفته است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می شود که با نرخ مصوب اختلاف چند برابری دارد.
 
وی ادامه داد: اگرچه پشتیبانی امور دام تعهدات خود در قبال توزیع نهاده ها را در مهلت مقرر انجام می دهد، اما ۷۰ درصد شرکت های خصوصی با تاخیر حمل نهاده را انجام می دهد که این موضوع برای واحدهای مرغ گوشتی زننده است‌.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره تاثیر خرید تضمینی بر بازار مرغ تصریح کرد: خرید تضمیمی مرغ با کشتار گرید a می تواند تاثیر مثبتی در بازار داشته باشد، در غیر این صورت خرید با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان توجیه اقتصادی ندارد.
(شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها