سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۵۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز چین تابستانه برگ سبز چای در گیلان و مازندران

رییس سازمان چای کشور از آغاز چین تابستانه برگ سبز چای در ۲۰ هزار هکتار از باغ های چای استان های گیلان و مازندران خبر داد.

حبیب جهانساز با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه انجام می شود، افزود: چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه تقریبا از اواخر خردادماه و چین پاییزه نیز در مهرماه انجام می شود.
وی اظهار داشت: در چین تابستانه در روزهای اول، روزانه ۱۵۰ تن برگ سبز چای برداشت می شود اما این مقدار به ۳۰۰ تن در روز نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به برداشت افزون بر ۵۴ هزار تن برگ سبز چای توسط باغداران استان های گیلان و مازندران در چین بهاره خاطر نشان کرد: از این میزان برداشت برگ سبز چای، ۹۰ درصد مربوط به چایکاران گیلان و ۱۰ درصد مربوط به چایکاران استان مازندران است.
رئیس سازمان چای کشور بیان داشت: ۲۴۰ میلیارد تومان بابت برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شد که تاکنون پرداخت ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات آنان انجام گرفته و بقیه مطالبات نیز به مرور پرداخت خواهد شد.
استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.
خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
 
(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۵:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها