سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۵۰۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نرخ مرغ وارد کانال ۱۳ هزار تومان شد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.
به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته یک هزار تومان و مرغ گرم یک هزار و ۵۰۰ تومان رشد داشته است.
اسداله نژاد با اشاره به اینکه قیمت دستوری تعیین کننده نرخ مرغ در بازار نیست، بیان کرد: عرضه و تقاضا به عنوان مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مرغ در بازار از سوی مسئولان ذی ربط مغفول مانده است، درحالیکه با برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا نرخ مرغ واقعی می‌شود.
این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید، قیمت فعلی مرغ ۳۰ درصد کمتر از نرخ واقعی است.
به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد بالای ۵ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه تامین نهاده دامی مورد نیاز به سختی و کندی در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون مجموع نهاده مورد نیاز مرغداران از طریق سامانه بازارگاه تامین نمی‌شود، از این رو تولیدکنندگان ناچارند نهاده مورد نیاز را با قیمت بالا و به سختی تامین کنند تا بتوانند شکم مرغ هایشان را سیر کنند.
 
(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها