دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۴۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات محصولات استاندارد از دغدغه های وزارت جهاد است

وزیر جهاد کشاورزی گفت:صادرات کالاهای استاندارد و نظارت بر محصولات مختلف از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اهمیت موضوع استاندارد در امنیت غذایی کشور اظهار کرد: بحث استاندارد برای واردات کشاورزی به لحاظ سلامت مردم، واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی و همچنین صادرات کالاهای استاندارد و نظارت بر محصولات مختلف از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به سوابق همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از گذشته ارتباط مستمر و مفیدی با سازمان ملی استاندارد داشته و ضوابط و معیارهای استاندارد برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی، از دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده تا مردم مطمئن شوند که سلامت آنها از اولویت‌های ما در دولت است.
در این نشست، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: ما در سازمان ملی استاندارد تلاش می‌کنیم تا در جهت حفظ و حراست از امنیت غذایی کشور در کنار وزارت جهاد کشاورزی گام برداریم.
نیره‌سادات پیروزبخت با اظهار امیدواری از همکاری‌های همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث استاندارد شده و ما در این سازمان تلاش می‌کنیم تا در همه حال به وزارت جهاد کشاورزی کمک کنیم.
وی افزود: همه ما در زنجیره امنیت غذایی نقش داریم و باید خدمتگزار مردم باشیم.
پیروزبخت تأکید کرد: ما باید به مردم اطمینان خاطر را بدهیم که همه متحد با هم کار می‌کنیم و برآیند کارها مثبت، هماهنگ و مؤثر است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در رابطه با تصویب قانون استاندارد تصریح کرد: از دی ماه سال ۹۶، قانون سازمان ملی استاندارد از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد که مأموریت جدیدی برای سازمان استاندارد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این نکته که تقویت و توسعه نظام استاندارد دغدغه ما است، عنوان کرد: قوانین استاندارد ملی ایران، معیار و ضابطه فعالیت‌های ما خواهد بود.
 
(دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹) ۰۷:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها