یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۴۴۵۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نگرانی از استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران؛ تولید گندم به ۱۴ میلیون تن می رسد

هاشمی گفت: با تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، شاهد قاچاق گندم و جایگزینی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور خواهیم بود.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد.
 
او از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: با توجه به آهنگ کند پرداخت، نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تاخیر طولانی مدت پرداخت ارسال کرده‌ایم که با استمرار این روند گندم‌های تولیدی به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شوند یا با ورود دلالان شاهد پدیده شوم قاچاق از مرزهای کشور خواهیم بود.
 
 
هاشمی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گندم نداریم، بیان کرد: امسال پیش بینی می‌شود که حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید شود که در صورت روند مناسب پرداخت، خرید به بالای ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
 
رئیس بنیاد ملی گندمکاران نحوه نامناسب خرید تضمینی گندم را ناشی از عملکرد نامناسب برخی سازمان‌ها دانست و گفت: سازمان هدفمندی یارانه قرار بود در اردیبهشت، ۲ هزار میلیارد تومان و خرداد ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار ستاد خرید گندم‌ قرار دهد، ضمن آنکه علی رغم دستور بانک مرکزی مبنی بر تزریق بخشی از منابع مالی سایر بانک‌ها به بانک کشاورزی هیچ یک از وعده‌ها محقق نشد.
 
هاشمی در پایان تصریح کرد: بنابر قانون خرید تضمینی، دولت و شورای اقتصاد مکلف هستند تا پایان شهریور نرخ خرید تضمینی گندم را متناسب با هزینه‌های تولید و تورم اعلام کنند.
(یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها