شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۶
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۴۴۴۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
فرصت امروز
سرویس کسب و کار، برندینگ

کوکاکولا و شروع خلاقانه فعالیت بازاریابی

برند کوکاکولا پس از چند ماه وقفه در فعالیت بازاریابی به دلیل شیوع ویروس کرونا قصد شروع مجدد طراحی کمپین را دارد. براساس گزارش موسسه WARC این برند در طول دوران تعطیلی اغلب کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای بهبود وضعیت بازاریابی اش بوده است بنابراین تبلیغات و بازاریابی این برند در دوران کنونی در سطحی متفاوت از دیگر رقبا قرار خواهد داشت.

هدف اصلی کوکاکولا در آغاز مجدد فعالیت بازاریابی اش تمرکز بر روی محتوای زنده است. بر این اساس شاهد بارگذاری محتوای زنده بیشتری از سوی این برند در شبکه های اجتماعی خواهیم بود. امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی از قابلیت پخش ویدئوی آنلاین پشتیبانی می کنند، با این حال هنوز هم برندها استفاده چندانی از این قابلیت ندارند.
 
 
مزیت اصلی کوکاکولا در زمینه عملکرد در دوران شیوع کرونا تلاش برای حفظ ارتباط با مشتریان بود. بسیاری از برندها در طول مدت سه ماه گذشته تمام فعالیت های شان را تعطیل کردند، با این حال کوکاکولا از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با مشتریانش داشت. محور اصلی تعامل کوکاکولا با مشتریان در طول دوران کرونا امیدبخشی به آنها بود. بر این اساس اگرچه کوکاکولا هیچ کمپین رسمی منتشر نکرد، اما به طور کامل غیرفعال نیز نبود. همین امر مزیت مهم آنها در زمینه بازگشایی دوباره کسب و کارها و از سرگیری بازاریابی و تبلیغات محسوب می شود.
 
اگرچه اغلب رستوران ها، کافه ها و مجتمع های ورزشی در ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما از چند هفته پیش فرآیند بازگشایی اغلب کسب و کارها شدت گرفته است. این نکته برای کوکاکولا افزایش فروش نوشابه به رستوران ها و دیگر کسب و کارهای مرتبط است بنابراین از سرگیری فعالیت بازاریابی امری منطقی محسوب می شود. این برند برخلاف رقیب اصلی اش یعنی پپسی قصد کاهش بودجه بازاریابی و تبلیغات را ندارد. همین نکته به آنها برای تاثیرگذاری و تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف کمک خواهد کرد. مدیران ارشد پپسی در اظهارنظری رسمی از کاهش بودجه بخش های اضافی بازاریابی خبر داده اند، با این حساب استراتژی تازه کوکاکولا نوعی تلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار نوشابه در رقابت با پپسی نیز خواهد بود.
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۱۶:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها