شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۴۴۴۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مبارزه با ملخ صحرایی از سطح ۴۰۰ هزار هکتار عبور کرد

رییس سازمان حفظ نباتات گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در سطح حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در ۹ استان جنوبی کشور انجام شده است.

«کیخسرو چنگلوایی» افزود: این آفت که از نظر سازمان جهانی فائو مخرب‌ترین حشره در جهان به شمار می رود که با مبارزه به موقع از بروز خسارت جلوگیری به عمل آمده است.
 
وی اظهارداشت: تا به امروز در ۲۲ استان کشور در سطح یک میلیون و ۸۶۲ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام و از خسارت به مزارع جلوگیری شده است.
 
رییس سازمان حفظ نباتات یادآور شد: سازمان حفظ نباتات کشور علیرغم وجود مشکلات عدیده تحریم در زمینه تدارک آفت‌کش‌ها اقدامات مناسبی انجام داده و موفق شده است آفت کش مورد نیاز کشور را تدارک و تامین کند.
 
چنگلوایی تصریح کرد: تنوع بخشی به سبد آفت‌کش کشور و حرکت به سوی ثبت و استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پرخطر و متوسط خطر و همچنین استفاده و ثبت عوامل بیولوژیک و افزودن این عوامل به سبد آفت کش های کشور از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات است.
 
رییس سازمان حفظ نباتات گفت: دستیابی به خودکفایی در تولید پروتئین هیدرولیزات با همکاری سه شرکت دانش بنیان با پیگیری و تایید سازمان حفظ نباتات موجب شد که این فرآورده که مهمترین نهاده در کنترل مگس های میوه است به صورت کامل در داخل تولید و از واردات آن بی نیاز شویم.
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها